Europese Verkiezingen

Gepubliceerd op: 22 mei 2024 11:35

Van 6 tot 9 juni kiezen de inwoners van de Europese Unie een nieuw Europees Parlement. De uitslag bepaalt de koers van de Europese Unie (EU) voor de komende vijf jaar. Er is een aantal bibliotheekvestigingen in Rivierenland waar je van harte welkom bent om je stem uit te brengen.

In Nederland kiezen we eens in de vijf jaar de Nederlandse leden die ons in het Europees Parlement gaan vertegenwoordigen. Maar hoe maak je een goede stemkeuze? En welke partijen staan eigenlijk waarvoor? De Bibliotheek helpt je graag op weg! Bekijk onze speciale themapagina over de Europese verkiezingen.

Bibliotheekvestigingen als stemlocatie

In Rivierenland is er een aantal bibliotheekvestigingen een stemlocatie. Je bent van harte welkom om je stem uit te brengen.

Op wie stem jij bij de Europese verkiezingen?