AI-Parade in bibliotheken Rivierenland

Gepubliceerd op: 23 oktober 2023 11:35

De AI-Parade is een reizende manifestatie die burgers laat kennismaken met AI en het gesprek laat voeren over de inzet en invloed op de samenleving. Van 1 tot en met 30 november 2023 vindt de AI-Parade plaats in diverse bibliotheken van Rivierenland met een interessant programma voor jong en oud.

De AI-Parade bestaat uit een interactieve kunstinstallatie en diverse activiteiten voor jong en oud.

Artificiële Intelligence (AI)

De toenemende digitalisering en daarmee de inzet van Artificiële Intelligentie (AI of kunstmatige intelligientie) heeft de samenleving zowel positief als negatief op scherp gezet. AI maakt al lang een groot onderdeel uit van ons dagelijks leven en zal dat in de toekomst in nog veel grotere mate doen. Een groot deel van de inwoners van Nederland heeft echter nog weinig kennis van AI en is zich nog niet bewust van de impact van de toepassing van AI in hun dagelijks leven.

Gevarieerd programma voor jonge en oud- gratis!

In de periode tot en met 30 november zijn er verschillende activiteiten gepland tijdens de AI-Parade op de diverse locaties van Rivierenland, zoals:

• 16 november BiebTalk, Democratie en AI, een debat
• 21 november AI Bullshit Bingo
• 21 november BiebTalk: Crash Course AI door Jim Stolze
• 23 november Slim, slimmer, slimst. Wat iedereen moet weten over AI
• 28 november Hoe slim is AI, lezing door professor Jan Broersen
• 24 en 29 nov Maakplaats Workshop | Gedichten Generator
• 27 en 29 nov Ontdek de Toekomst: Workshop "AI in het Dagelijks Leven"

Interesse?

Er is een speciale pagina voor meer informatie over het gevarieerde programma bestaande uit diverse activiteiten van de AI-Parade in de bibliotheken van Rivierenland. Ook vind je er meer informatie over het belang van deze maatschappelijke dialoog over mensgerichte AI en de aanpak van de AI-Parade.

Lees meer over het programma van de AI-parade