AI-Parade

Tijdens deze parade kunnen bezoekers van de Bibliotheek kennismaken met kunstmatige of artificiële intelligentie, ook wel AI genoemd. Centraal staan vragen als: wat is AI? Wat merk je ervan in het gewone leven? En wat zijn de gevolgen voor de samenleving?

Slim, slimmer, slimst

Bennie Mols

Ben je gefascineerd door de toekomst van technologie en de impact van kunstmatige intelligentie? Kom dan naar de lezing 'Slim, slimmer, slimst: Wat iedereen moet weten over AI' van Bennie Mols.

Donderdag 23 november | 20:00 uur | Druten

Kom naar de lezing

Hoe slim is kunstmatige intelligentie?

Prof. dr. ir. Jan Broersen

Hoe slim is AI nou eigenlijk? Voor dit vraagstuk hebben wij prof. dr. ir. Jan Broersen uitgenodigd. Een vooraanstaande wetenschapper verbonden aan de Universiteit Utrecht.

Dinsdag 28 november | 20:00 uur | Tiel

Workshop: ontdek de toekomst

Heb je je ooit afgevraagd hoe kunstmatige intelligentie ons dagelijks leven beïnvloedt? Dan nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan onze interactieve workshop "AI in het Dagelijks Leven."

Meld je nu (gratis) aan

Duik in de wereld van Artificial Intelligence

Agenda AI-Parade

Maakplaats Workshop: AI Poëzie

Activiteit Gedichten Generator

Ga aan aan de slag met AI via ChatGPT. Maak met behulp van kunstmatige intelligentie een gedicht of een afbeelding en druk je creatie meteen op een totebag!

Deze activiteit is gratis, maar er is beperkt plek.

Reserveer nu

Mis niks meer van onze Bieb

Wil je altijd op de hoogte blijven van praktische informatie over je abonnement, leestips, onze online diensten en activiteiten ? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig updates direct in je inbox!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

De AI-Parade is een landelijk initiatief van de Nederlandse AI Coalitie. In November 2023 organiseert Bibliotheek Rivierenland een etappe in deze AI-Parade.

Eerdere activiteiten van de AI-Parade

BiebTalk | Crash Course AI door Jim Stolze

Jim Stolz

Tijdens deze BiebTalk maken we een reis door de wereld van kunstmatige intelligentie met Jim Stolze, oprichter van TEDxAmsterdam, schrijver, bedenker van de Nationale AI cursus en ondernemer. Tirsa With, presentatrice van Het Klokuis leidt de avond.

Dinsdag 21 november | 20:00 uur | Culemborg

BiebTalk | Kees Verhoeven - Democratie & AI

BiebTalk: Democratie & AI

Kees Verhoeven, oprichter van het Bureau voor Digitale Zaken en auteur van het bekroonde boek De democratie crasht: politieke onmacht in digitale tijden, neemt je mee op een boeiende reis door de wereld van AI en democratie.

Donderdag 16 november | 20:00 uur | Geldermalsen

AI Bullshit Bingo - Herken jij de juiste beelden?

Kom bingo spelen en kijk of het jou lukt om de beelden te matchen bij de instructie waarmee de AI aan de slag is gegaan. Deze activiteit is niet alleen leuk, maar ook informatief. Dinsdag 21 november om 19:00 in Culemborg.

Speel gratis mee