Aanbod voor partners

Bibliotheek Rivierenland staat midden in lokale netwerken. We werken samen met onderwijsinstellingen, culturele organisaties, welzijnswerk, buurthuizen, maatschappelijke organisaties en ondernemers. Ook samenwerken? Bekijk ons aanbod of download het complete overzicht hier.

Kom je op de koffie?

Thee mag natuurlijk ook, maar we ontmoeten je graag. Wil jij met je bedrijf of vereniging graag samenwerken met de Bibliotheek? Daar zijn tal van mogelijkheden voor. We nodigen je graag uit in een van onze 20 vestigingen in Rivierenland. Dus er is er altijd eentje bij jou in de buurt

Kom met ons in contact

Digitale Vaardigheden

Aanbod cursussen

Cursus Klik & Tik

Info over de cursus klik en tik

BASIS | Omgaan met de computer en internet. Voor de beginnende computergebruiker. Denk aan: omgaan met de muis, typen en e-mail verzenden.

Duur: 8 lessen van 1 uur

Cursus Digisterker

Info over de cursus digisterker

VEILIG | Omgaan met de digitale overheid, zoals inloggen met DigiD en MijnOverheid. Denk ook aan bezoeken van diverse websites van de overheid.

Duur: 4 lessen van ongeveer 2 uur

Cursus DigiVitaler

Info over Digivitaler

ZORG | Omgaan met de digitale zorg, zoals inloggen in het patiëntenportaal en videobellen met de huisarts. Zoek en vind betrouwebare informatie op internet.

Duur: 4 lessen van ongeveer 1,5 uur

Meer cursussen:

• Gezond koken

met recepten van internet

• Online solliciteren

en een CV maken

• (Ver)kopen op Marktplaats

en advertentietekst schrijven

Liever een cursus op maat?

We horen graag waar jij kansen ziet en kunnen samen bedenken hoe het programma eruit moet zien.

Wat is er mogelijk?

Mobiele Maakplaats

Aanbod cursussen

Vinylsnijder

Maakplaats

STARTER | Maak kennis met de vinylsnijder en ontdek de mogelijkheden van het apparaat. Onder begeleiding van onze professional ontwerp en print je een eigen sticker.

Duur: 1,5 uur

Vinylsnijder & Hittepers

Maakplaats

STARTER| Bedruk een tasje met je eigen ontwerp. Leer ondertussen werken met de vinylsnijder en de hittepers. Je leert de basis van de apparatuur en de software. En gaat naar huis met een prachtige tas!

Duur: 1,5 uur

Lasersnijder

Maakplaats

STARTER | Maak kennis met de lasersnijder en ontwerp je eigen sleuterhanger. Je leert de basis van het digitale tekenprogramma en de snijder. Je sleutelhanger is van gerecycled hout.

Duur: 2 uur

Vervolgcursussen

• Open inloop vinylsnijder

Vrij ontwerpen; Sticker, tasje etc.

• Open inloop lasersnijder

Vrij ontwerpen; Sieraden, lampje etc.

Sponsor de Maakplaats

Maakt jouw bedrijf of organisatie het mogelijk voor anderen om gratis deel te nemen aan activiteiten van de Maakplaats? Sponsor de Maakplaats door een bijdrage te leveren aan de apparaten of de materialen.

Mogelijkheden bespreken

Onze succesverhalen

Taalhuis West Maas & Waal

Scouting Dreumel

Spellerwaard Zaltbommel

Voor het onderwijs

Wij willen kinderen en jongeren stimuleren om meer te lezen. De Bibliotheek helpt op de kinderopvang, de basisscholen en de middelbare scholen om deze doelen te bereiken.

Samen voor een goed resultaat

Twee weten meer dan één en daarom willen we onze krachten bundelen. We hebben voor tal van onderwerpen programma's en kennis beschikbaar. Dat delen we ook graag met mensen buiten de Bibliotheek en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken.

Plan een afspraak