Welk boek pak jij deze zomer?

Gepubliceerd op: 1 juni 2023 13:11

Je vakantie begint met boeken! Daarom staat deze zomer in de maanden juni, juli en augustus de vraag ‘’Welk boek pak jij deze zomer?’’ centraal. Ga jij lezen op het strand, in de tuin, op reis of lekker op de bank? Kom langs bij onze bibliotheek en vraag onze medewerkers naar hun leukste, meest romantische of juist spannendste boekentips.

Van non-fictie tot thrillers en van literatuur tot romantiek, er is een zomerboek voor iedereen. De mooiste boeken voor deze zomer vind je natuurlijk in jouw bibliotheek! Onze bibliotheekmedewerkers delen graag hun zomerse boekentips.

Leen deze zomer dubbel zo lang

In de maanden juli en augustus kunnen leden hun materiaal dubbel zo lang lenen. In plaats van vier weken, hebben ze in deze periode maar liefst acht weken de tijd om de maximaal 15 items te verslinden. Alles mag je extra lang lenen, ook toptitels. Hoe fijn is dat!

Lenen is in de zomer populair

Veel Nederlanders geven aan dat ze graag (meer) zouden willen lezen, alleen komt het er vaak niet van. Gelukkig is de zomer voor velen hét moment om te lezen. Neem deze zomer ook de tijd om eindelijk dat ene boek te lezen. In de tuin, op het strand, naast het zwembad of waar dan ook. Wist je dat boeken de meest populaire mediasoort in de zomer zijn? Het boek scoort dan hoger dan sociale media, muziek, tijdschriften en tv. Dus welk boek pak jij deze zomer? Er is een zomerboek voor iedereen!

Wat biedt ons lidmaatschap

We bieden onder meer boeken, e-books, tijdschriften en activiteiten voor kinderen en volwassenen. Voor kinderen tot 18 jaar is het lidmaatschap gratis. Niet-leden kunnen gebruikmaken van de collectie en van activiteiten in de bibliotheek. Alleen voor het lenen van boeken en andere materialen is een lidmaatschap nodig.

Zomerlezen is een campagne van stichting CPNB.

Inspiratie voor lekker lang lezen